lørdag den 15. april 2017

Zlatý cieľ: Matt Le Tissier Southampton v Newcastli (1993)

rozvodové záležitosti vo futbale. Hráči musia vedieť, kedy vybrať prihrávky, kedy skočiť na hlavičku, keď sa strieľať, keď, aby sa riešenie, kedy sa hrajú v ofsajde, keď sa driblovať s loptou a kedy utiecť; všetko s vedomím, že v prípade, že robiť nesprávnou voľbou, riaditeľ nestojí na strane pripravený kričať "cut". Existujú žiadna druhá trvá. Zvoliť zlú voľbu a čo by mohlo byť okamih brilancie je navždy stratený. To vytvára tlakovú prostredia a vysvetľuje, prečo tí, ktorí zostali v pokoji v zápale boja, hráči, ktorí majú schopnosť urobiť čas v pokoji, vyčnievať z davu.

Títo hráči nikdy sa zd ajú byť nervózny.Hrajú svojim vlastným tempom, či už je to pomaly alebo rýchlo, a oni môžu robiť hra sa točí okolo nich. Dokonca aj keď sú spustené veľkou rýchlosťou, ale nikdy sa zdajú byť ponáhľal; sú vždy pod kontrolou, a to vždy posúdiť možnosti sú im k dispozícii a veľmi zriedka vychystávanie ten zlý. Majú zmysel o tom, kde by malo byť všetko na ihrisku a ako vyťažiť maximum z každej situácii.

Sú, aby som citoval manažéra Burnley, Sean dýcha, tí, ktorí riadia najrýchlejších vozidiel. Hviezdy, ktorí predávajú tričká a objaví na obálke počítačových hier.Najčastejšie sa nachádzajú v elitných kluboch, sú náročné na tituly, hrajú v Ligy majstrov, zbierajú medailu za medailou a zarábajú viac peňazí za deň, ako väčšina ľudí zarába za rok. Ale to nebolo " T pre Bet365-Vyzdvihnúť bonus Matta Le Tissiera, najvyššiu veľkú rybu v malom rybníku. N emožno nadhodnotiť, že bol dosť talentovaný, aby mohol hrať na niektorú z najvyšších strán v Anglicku, ale povedať, že by mal opustiť Southampton, klub, kde bol zbožňovaný ako Le God, je nesprávne pochopiť bod Le Tissier . Zostal v Southamptone počas svojej kariéry, pretože sa nemusel pohybovať a namiesto poškodenia jeho dedičstva ako hráča, ak niečo zlepšilo jeho legendu. Nie je to len to, že skóroval skvelé góly.To je to, že zaznamenal veľké ciele, tony z nich, pre Southampton a to mu nikdy neprekážalo ani v najmenšom, že on nikdy prišiel blízko k víťazstvu trofej.

Je to takmer 21 rokov od doby, čo bol pravdepodobne Le Tissier je najjemnejšie stvorenia, štyri dotyky čistého futbalového génia proti dobrým Newcastle United strane na popoludnie októbra na Dell. Vo veľkom schéme vecí, nebolo to zvlášť veľký zápas, a to aj napriek tomu, že cieľom bolo preukázané niekoľkokrát od tej doby, mnoho ľudí n emusí ani vedieť skóre, alebo príbeh hry, čo je v poriadku. Sú to drobné detaily.Záleží na tom, ako Le Tiss vzal le p…volil moment

Le Tissier pochopil, že je dôležité načasovanie a s tým na mysli, je lákavé premýšľať, čo jeho život by bol rád, keby hral pre Southampton teraz, keď sa jedná o klub na vzostupe, a nie vtedy, keď trávili každú sezónu bojuje preč proti zostupu v 90. rokoch. Pravdepodobne by predal ho za £ 50 m alebo viac v lete

Napriek tomu Le Tissier nie je držaná v takej veľkej úcte kvôli spôsobu, akým by mohol robiť čo sa mu zapáči s futbalom. Urobil vplyv, a ešte robí dopad, pretože tam nebol žiadny skill príliš zložité na to, aby vytiahnuť a tam bol bez pomoci ich uloženia zo zostupu sezóny po sezóne.Southampton ho rád, a urobil, aby boli šťastní. Každý, kto bol víťazom.

Bol nie všeobecne ocenil, hoci. Ten by mohol byť jedným z najobľúbenejších hráčov, Xavi, ale on nikdy nehral, ​​rovnako ako on mal urobiť pre Anglicko a bol videný podozrivo Southampton manažér v tej dobe, nepopulárne Ian Branfoot, ktorý bol zaneprázdnený snahu zapáčiť sa priaznivci ponechaním Le Tissier out po dobu troch zápasov a vyzdvihnutie Paul Moody vpredu miesto.

Branfoot cítil, že Le Tissier nefunguje dostatočne tvrdý a poslal ho trénovať s Dave Merrington, ktorý bol manažérom rezervný tím v tej dobe, ale nálada okolo klubu bola nízka.Keď Newcastle cestoval dole až k južnému pobrežiu 24. októbra, Southampton vyhral raz v lige a bol joint-bottom. Branfoot bol stále nepopulárne.

Hoci Le Tissier sa vrátil k strane proti Newcastlu, sa snažil spočiatku a hracie bezgólovej po hodine, videl, že Moody sa otepľuje. "Videl som, že ten chlap som sa vrátil do tímu pre bol otepľuje na strane, takže hádam, že som práve chystá nahradiť," hovorí Le Tissier. "Mal som polovičnú šancu na začiatku hry, ktoré som vytrhol sa trochu. Potom tam nebolo moc nedeje až do tej chvíle.Bolo to úplne uskutočniteľné, že som bol ten, kto prichádza. "

Takže si vezme veci do vlastných hands.The first touch

Krátko po hodine, lopta bola Vyčerpaný dopredu smerom k Iainovi Dowiemu, ktorý mierne nesprávne posúdil jeho hlavičku, prikývol ju tesne za Le Tissierom a nútil ho improvizovať. Väčšina hráčov by sa zastavila, aby dostala loptu pod kontrolu, ale Le Tissier nechcel zastaviť svoju hybnosť a namiesto toho použil svoju ľavú nohu, aby sa dostal do svojej cesty.Bol to okamih, ktorý zhrnul svoje Southampton kariéru, menšie kvalitné hráča núti Le Tissier ťahať králika z klobúka a inšpirovať tím, aj keď Iróniou je, že cieľom by najskôr stalo, keby header Dowie je spadol, kde mal v úmysle.

"bol to Iain Dowie, ktorý zrazil loptu ku mne, takže som bol vždy vedomý toho, že to bolo možné, že by mohlo ísť kamk oľvek," hovorí Le Tissier. "Takže keď sa loptička dopadol trochu za sebou nebolo masívne prekvapenie a bol som schopný sa prispôsobiť svoje telo a dostať trochu flick hore. Celý svoj momentum išiel dopredu, takže som musel pokúsiť nájsť spôsob, ako dostať loptu ísť so mnou.To bola moja jediná možnosť skutočne, z tvaru svojho tela a kde lopta pristál, a jednoducho sa to stalo pre prácu dokonale. Bol to krásny dotyk, tam bolo perfektné váha na nej, a len toľko, aby sa zaviazali obranca, aj keď som sa chystal k lopte ako prvý. "

Ale prečo to ťah?Le Tissier mal zlomok sekundy sa rozhodnúť skôr, než hybnosť útoku bol stratený a bol pult-intuitívne a dostatočne odvážna, aby rozhodla, že najvýraznejšie cesta k cieľu bolo vybrať najťažšie voľbu. "Myslím, že jedna vec, ktorá možno oddeľuje veľa futbalistov je, že tam nie je vlastne nič prechádza mojej mysli, keď sa to stane," hovorí. "Ty len tak reagujú na mie sto, kde lopta je preč a vaše telo reaguje inštinktívne, ako budete musieť dať do tvaru, ktorý sa chystá dostať loptu pod kontrolou a kde chcete, aby to bolo. Myslím, že niektorí hráči…niekedy vidieť hráči hovoriť o hranie s voľným mysli.To len znamená, že sú čisté a pripravené sa prispôsobiť akejkoľvek situácii, čo sa deje na ihrisku. Nemajú stanovený vec vo svojej mysli, že sa chystáte na to či ono, keď lopta príde k nim, pretože existuje veľa premenných na futbalovom ihrisku, takže budete musieť mať otvorenú myseľ a len skutočne pripravení reagovať v danom okamihu na akékoľvek odchýlky v guli, akýkoľvek odraziť na trávniku, ktorý je trochu neobvyklé.Z tohto uhla pohľadu, čo sa stalo, bolo veľmi inštinktívny. "

Bol to krok, ktorý bude cvičiť? "Musela by som situácia v oblasti vzdelávania, kde bola lopta trochu za mnou a ja by som potreboval, aby ho švihnutí predo mnou, takže by nebolo jedineč ná pre danú hru," hovorí Le Tissier. "Myslím, že to, čo bolo jedinečné bolo, že obrancovia prišiel v domnení, že by mohli dostať loptu a bol som schopný sa tam dostať len pred nimi, a to do seba zapadlo dokonale, ako skladačka." Druhý touch

Všetko, čo padal na svoje miesto a Le Tissier to vedel.Jeho dotyk pokušenie Barry Zvěřinová krok vpred a pokúsiť sa s ním vysporiadať, ale Le Tissier tam dostal k lopte prvá a zrazil loptu okolo obrancu Newcastle na volejbal. Načasovanie.

Teraz tam bol len jeden Newcastle obrancu, Kevin Scott, svojím spôsobom aj nespočet výpočtov muselo ísť cez Le Tissier hlavu.

Je zaujímavé počuť, ako atribút cieľom čisto inštinktom. S prechodom vyvíjať takou zúrivú rýchlosťou, snáď nebol čas na premýšľanie. Ale to tiež dodáva elektrickú energiu do predstavy, že profesionálni športovci nemajú žiadnu predstavu o tom, čo robia, že telo je oveľa dôležitejšie, n ež myslí.

Samozrejme, že nikto nemôže fungovať bez druhého, ale telo nemôže porozumieť hre.Iste Le Tissier inštinkt spoliehal na ceste jeho myseľ vykladať šport a že videl otvory a možnosti, ktoré sa nevyskytujú na iných prehrávačoch. Každé rozhodnutie urobil bola založená v logike. Nemal šľahať loptu do svojej cesty, pretože chcel byť show-off, to urobil, pretože to dávalo zmysel k nemu a bolo to najlepšie k dispozícii v čase voľby. Je tento cieľ nie je v skutočnosti dôkaz inteligencie?

"Je tu rôzne druhy inteligencie," hovorí Le Tissier. "Veľa futbalistov vám povie, že akademicky neboli, že jasný, ale keď sa ich spýtate, k poklesu loptu na zem a pod to 30 yardov a pristátie ho v priebehu niekoľkých štvorcových metroch, väčšina z nich by pravdepodobne mohlo urobiť.Niektoré môže trvať trochu dlhšie, než ostatní, ale to je zručnosť, ktorá vyžaduje veľa myslenia a koordinácie a iný druh in teligencie. "

Ten ohrieva k téme. "V čase medzi me vezme prvý dotyk a ja brať goalscoring dotyk, bolo ich tam veľa výpočtov, ktoré boli deje v mojej mysli," hovorí Le Tissier. "Naozaj rýchlo, v priestore bleskový. Budete musieť posúdiť, ako ďaleko je obranca. Budete k lopte pred ním? Ako vysoko musím švihnutím to, aby sa okolo neho? Je tu veľa, ktorá prechádza vašej mysle, že sa stalo celkom inštinktívne - alebo aspoň pre mňa urobil na futbalovom ihrisku.Je to len vtedy, keď sa pozriete späť a premýšľať, Sakra, tam bolo veľa, že išiel do toho. ' Existuje mnoho premenných, ktoré je potrebné vziať do úvahy predtým, než ste sa do pozície dáva gól. "Tretia touch

Bol skoro tam. Teraz musel dostať cez Scott. Mal by ísť doľava? Alebo by mal ísť v poriadku? Alebo by mal len lob loptu cez obrancu hlavu s pravou nohou?


On hodil loptu nad Scottovej hlave. "Instinct prevezme," hovorí Le Tissier. "Ja by som si myslel, že bol najlepší šanca, že by som mal dostať loptu cez neho a dostať ma okolo neho, bez toho aby mu ho znečistenia. Tým, že lobing je, dal som si čas, aby si okolo seba a dostať sa k lopte a potom, čo som bol schopný dokončiť.Facebook Twitter Pinterest Le Tissier lofty strelou prekonáva Kevin Scott. Fotografie: Akčný Images / MSI

"Existuje prvky logiky. Je toho názoru, inštinktívny. Ale myslím, že v tom zlomku sekundy, v tú chvíľu, vaša myseľ pracuje tak rýchlo, že si neuvedomujete, ako rýchlo ste premýšľal v takýchto situáciách. To by bolo moje telo reaguje, moja myseľ mi hovorí, je to najlepší spôsob, ako sa dostať okolo druhej strane ho a dostať sa na konci hracej doby a skóre. "Cieľ

S Scott stále snaží prísť na to, čo sa práve stalo, všetko, čo zostalo bola úprava. Viac možností, viac rozhodnutí.Že by sa to sidefoot, Lash to, možno dokonca lob brankára? "V tejto situácii, som rozhodne nechcel minúť cieľ a bičovanie sa na neho s plnou salvu, stratíte trochu kontroly a lopta môže niekedy ísť kamkoľvek, tak som cítil, že to najbezpečnejšie voľba," Le Tissier hovorí. "Vieš čo? Pri pohľade späť, nepamätám si salvami niekedy prichádza do mojich myšlienok. Loptu bol klesá. Cítil som, že bol spôsob, ako ísť, je sidefoot do spodného rohu, pretože tá strana bránku bol k dispozícii.Tam bol pomerne veľký priestor v tom rohu. "

Vzhľadom k tomu, lopta spadol z neba, Le Tissier otvoril jeho telo a išla sidefoot okolo Newcastle brankár Mike Hooper, a aj keď nie vykonať dokonalý kontakt s loptou, Hooper bol wrongfooted a prebubláva do ľavého dolného rohu. Trvalo lesk mimo bránu?

"No nie, že by som nechcel robiť," hovorí Le Tissier. "Lopta bol chcel ísť v tomto rohu a v skuto čnosti som sa snažil sidefoot loptu dosť pevne. Ale nemal som dosť, aby mi sidefoot na to a to prišlo z dna nohe miesto. Sidefoot by boli silnejší zakončenie Mal som s ním spojené správne.Ako sa to stalo, Mike Hooper bol trochu nemotorný vlastne aj celej jeho telo nebolo v správnej polohe. On nebol správne nastavený, aby sa zachránil. Tempo to išiel na konci, keby sa ponorila do jeho ľavej a vziať hazard, môže celkom dobre chytá. Či by som sidefooted to, ako som chcel, lopta by bola okolo neho a on by nemal žiadnu šancu v oboch smeroch. "

Od začiatku až do konca, Le Tissier zničil Newcastle v priestor o 5,78 sekundy. Facebook Twitter Pinterest Le Tissier kola preč sláviť.Foto: Akčný Images / MSIThe následkami

Southampton viedol, Le Tissier robil svoje stanovisko k Branfoot a neexistuje žiadny spôsob, ako ho odíde k Moody teraz. "Bola to veľká úľava a veľký zlom v mojej kariére," hovorí Le Tissier.

Bol v p ásme a aj keď Andy Cole sa vyrovnáva Newcastle, bol Le Tissier Deň. S dve minúty zostávajúce, Neil Maddison kývol loptu k nemu, 25 yardov od cieľa. Ovládol ju stehná a potom ohromujúci volaj narazil do horného rohu s pravou nohou.Bol príliš unavený, než aby riadne osláviť.

"Je to vec zvaná dôvera, ktorá ľudia hovoria o veľa, a nikto skutočne urobil veľa výskumu," hovorí Le Tissier. "Samozrejme, keď strelil ten prvý gól, keď dostal usmerňuje len ku mne, ja v skutočnosti pamätať myslenia - to bolo neskoro v hre a bol som knackered, som nič nezostalo - Dúfam, že zamieri mi to, pretože som skoro Nevedel ' t mať dostatok dychu volať za to. Ale bol som len štyri yardov a našťastie Maddy poslal perfektnú hlavičku ku mne, len na moje stehno, a bolo to perfektné pre mňa zraziť ju na stehne a otočenie a volaj.Bola to jedna z tých vecí, kde možno keby som strelil prvý gól v tejto hre, snáď by som to skúsil, nieto skuto čne vytiahnuť ho.

"Ak streliť cieľom ako prvý, úrovne spoľahlivosti stúpať a máte pocit, že môžete robiť čokoľvek na ihrisku, ktoré chcete robiť. Všade tam, kde lopta príde k vám, máte pocit, že môžete robiť, čo chcete s ním, takže keď lopta padol, aby dokonale ma, môj prvý dotyk nastaviť presne na sekundu. Aj keď som si nebol úplne istý, keď som ju udrel, pretože bolo ťažké posúdiť, či to bude ponoriť dostatočne presne pod brvno z uhla som sa pri pohľade na neho. Keď sa pozriem späť na televíziu, bolo to aj pod brvno.Z miesta, kde som ho zasiahol, vyzeralo to na jednom mieste, ako by sa chystal vyraziť na brvno. "

Ale to šlo ao tri mesiace neskôr, Branfoot išiel. On bol nahradený neskoré Alan Ball, ktorého rozhodnutie postaviť na stranu okolo Le Tissier bol ospravedlnený reťazec inšpirovaných výkony, ktoré pomohli Southampton prežiť.

Le Tissier zaznamenal veľa omráčenie za jeho c elú kariéru. Že dinked voľný kop proti Wimbledonu. Čip do rozpakov Peter Schmeichel. Ďalekonosných Screamers proti Blackburn, Coventry a Newcastle. Last-minute víťaz proti Arsenalu v poslednom zápase na Dell.Napriek tomu, že prvý gól proti Newcastlu vyniká vďaka svojej jedinečnosti, predstavivosti, zručnosti, originality a úplnou drzosťou.

"Musíte byť ochotní skúsiť niečo trochu inak a vy don ' t chcú mať strach z neúspechu, "hovorí Le Tissier. "Myslím, že veľa ľudí, ktorí nemajú tendenciu vyskúšať veci, pretože si myslia, že to bude vyzerať hlúpo, ak to nepríde preč, zatiaľ čo ja bol trochu opačne. Nemal som žiadne veľké rozpaky, keby neprišiel off. Ak tomu tak odlepovať, je to prospešné pre svoj tím. A to robí dobre vyzerať. "Facebook Twitter Pinterest Magické 5,78 sekundy

Bet365-Bonus zadarmo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar